Projecten

Start klein

Yaap - Sport- en prestatiepsychologen

We begeleidden een strategie-4-daagse van YAAP sport- en prestatiepsychologen. Een traject waar we met hoofd en hart samen nieuwe perspectieven voor de toekomst creëerden. We begonnen met concessieloos dromen. Dit keer deden we dat aan de hand van Lego Serious Play, een methode om je onderbewuste aan te spreken. Daarna doken we in de huid van de Generatie Z. We maakten een persona en interviewden klanten aan de hand van de MOM-test. Tenslotte bestudeerden we succesvolle bedrijven: van Red Bull tot De Efteling en diverse online ondernemers. De opbrengt? Een vernieuwd producten en dienstenportfolio passend bij YAAP én de doelgroep. De samenwerking beviel goed, daarom zijn we ook betrokken bij de volgende fase: de ontwikkeling, implementatie en marketing.

pexels yaaseen kahaar 10273239

Atletiek: mens- en prestatiegericht

Voor de Atletiekunie werken we aan de vraag hoe de sport prestatiegericht kan worden georganiseerd mét oog voor de menselijke kant. We spraken onder meer met trainers-coaches, (oud-) atleten, beleidsmakers en clubbestuurders. Zo kregen we inzicht in de factoren die bijdragen aan succesmomenten. Ook zoomden we in op de (latente) wensen die er zijn. Doel is om de behoeften, het beleid en het gedrag in een lijn te krijgen. Om zo een toekomstgericht prestatieklimaat te ontwikkelen.

Atletiekbaan

Sportplein Apeldoorn

Vanuit onze eigen behoefte om kinderen veelzijdig te laten bewegen, dienden we een plan in voor het Apeldoornse Sportakkoord. De wens om een online startpunt van beweging te creëren werd enthousiast ontvangen en mondde zelfs uit in één van de zes deelakkoorden. Een basisuitvoering van het platform (website + app) is succesvol gelanceerd en klaar om door te groeien tot een volwaardig activatieprogramma voor sport & bewegen. Met plezier denken we mee aan de vervolgstappen.

Sportplein Apeldoorn

Een toekomstbeeld voor topsport

Een nieuwe strategie, maar dan in quantum sprongen vooruit. Dwars door glazen plafonds, overtuigingen en complexiteit. Gecocreëerd door mensen met passie voor de turnsport. Zo ontstond het gedachtengoed. Dit beschrijft een toekomstbeeld waarin de dromen en ambities van atleten centraal staan. Een sprong in systeem, structuur en cultuur (gedragsverandering). Momenteel werken we aan de implementatie van dit plan. 

GZ2A0321

Visie op de Gymsport

De KNGU vroeg ons om een visie samen te stellen die de gehele breedte van de gymsport beschrijft. Samen met wetenschapper Laura Jonker gingen we aan de slag. Het resultaat is een combinatie van wetenschap, theorie en praktijk. Deze visie dient als positief verbindend fundament waarop de sport verder opgebouwd kan worden. Lees hier de samenvatting. 

SID4217 1135 7551

Merkstrategie Dutch Gymnastics

Voor de KNGU ontwikkelden we een nieuwe merkstrategie: Dutch Gymnastics! Een open netwerk en het gezamenlijke merk ‘van en voor’ iedereen die iets met de gymsport doet. Dit betekende een transformatie van een klassieke bond naar een creërende onderneming die zelf ook onderdeel is van Dutch Gymnastics. 

Turner

FIG Gala

Voor de Wereld Gymnaestrada 2023 maken we een hoogwaardige show waar sport en entertainment bij elkaar komen. Een reis waar de sport naar de mensen toegebracht wordt. 20 verschillende performances uit 20 landen laten zien wat ze kunnen. Wij maken er een strak geproduceerde show van die voor 20.000 man publiek een onvergetelijke ervaring zal zijn.

eythora