Werkwijze

Start klein

De Boemrang methode
We werken met een intuïtieve benadering om te verbeteren en te innoveren op basis van klantbehoefte en klantwensen. Het is geen vast protocol, maar een manier van denken. Het draait om de menselijke behoefte van de doelgroep te begrijpen en dan bedoelen we de mens achter de atleet of klant. Onze methode helpt om uitdagingen op een creatieve manier te benaderen en complexe problemen aan te pakken, die nog moeilijk te definiëren en/of onbekend zijn.

Onze methode is gekoppeld aan het verbeteren van de toekomst. Het is een creatief proces, gebaseerd op het opbouwen van ideeën. Er is geen oordeel, want dat staat maximale input in de weg. De gekste ideeën zijn welkom, want die leiden vaak tot de meest creatieve oplossingen. Iedereen is een ontwerper en is van waarde voor het proces.

De Boemrang methode is niet lineair, maar juist flexibel en iteratief. Dat betekent dat we gezamenlijk tot een oplossing komen die steeds beter wordt doordat het op zichzelf voortborduurt. De fases zijn aan elkaar verbonden door feedforward-loops en kunnen ook parallel worden opgepakt. Zo brengen en houden we organisaties in beweging en zorgen we daarna voor regie op de implementatie.

We houden van beweging en die creëren we dan ook met liefde en plezier. Want het mag ook 'gewoon' leuk zijn. We werken graag als buitenboordmotor met en voor jouw organisatie en zetten je zo op het goede spoor. We gaan voor een duurzaam effect. Een goed idee is leuk maar we staan ​​voor blijvende actie. We hebben daarom veel oog voor de borging van de juiste route. 

Boemrang

Van Dromen naar Doen

  • Stap 1

    Start met dromen

  • Stap 2

    Begrip van de doelgroep

  • Stap 3

    Ideeën verzamelen

  • Stap 4

    Testen en bijsturen

Groot dromen

Een creatieproces start met een droom. En dan ook echt een grote droom. Beeld je in: in 2032 ontvang je de Nobel prijs voor jouw aanpak. Je mag je verhaal doen. De hele wereld wil namelijk meer weten van jouw succes van de afgelopen jaren. Wat vertel je? Het klinkt misschien wat abstract, maar bewezen is dat als je droomt zonder grenzen, en je de glazen plafonds doorbreekt, je tot meer creativiteit en ideeën komt. Je zet als het ware een ander deel van je hersenen aan. En juist dát hebben we nodig voor een frisse blik. Je zal merken dat de droom als een magneet gaat werken richting de toekomst. Het dromen zorgt er bovendien voor dat er zicht komt op de uitdagingen is waarom de droom vandaag de dag nog niet gerealiseerd is.

Empathisch begrijpen

Vanuit de droom starten we met het begrijpen van wat de behoefte van alle betrokkenen is. Dat klinkt eenvoudig, maar dit is de belangrijkste fase. Het doel van deze fase is om aannames en vooroordelen achter je te laten en de basis te leggen voor een oplossing. Dit doen wij vaak door het voeren van gesprekken, het afnemen van interviews en observaties. We richten de gesprekken op het leven en de context van de doelgroep.  

Ideeën, ideeën, ideeën

Het doel van deze fase is om zo veel mogelijk oplossingen voor de uitdaging te genereren. We gaan nu outside-the-box oplossingen bedenken. We dagen de hersenen uit met creatieve technieken. Het is belangrijk dat zoveel mogelijk ideeën in overweging te nemen, zodat het probleem vanuit verschillende invalshoeken wordt bekeken. Het gaat hierbij om de kwantiteit en niet om de kwaliteit van de aangedragen ideeën. Dat levert de beste resultaten op. Na deze uitgebreide ideegeneratie kiezen we de meest kansrijke oplossingen. 

Prototype en testen

In deze fase gaan we vereenvoudigde versies realiseren van de oplossing. Het doel van deze fase is om op experimentele wijze de best mogelijke oplossing te ontdekken. Het resultaat van deze fase is een goed gevoel bij de beperkingen van de oplossing, bij de open eindjes en bij hoe betrokkenen zouden reageren (in gevoel, gedrag en ratio) als de oplossing geïmplementeerd zou worden.

Deze fase is nooit af: keer op keer evalueren we en worden er op basis van ervaringen van de gebruikers verbeteringen gerealiseerd. Het inrichten van een continue feed-forward loop is onderdeel van deze stap. 

Shoot Nijmegen BartHeemskerk HL 9993

Interesse?

Benieuwd of we iets voor jou kunnen betekenen? Of zin om met ons mee te doen? Neem contact met ons op en we kijken of er een match is.

Neem contact op